2014. gadā Latvijā ir reģistrēti 110 (par 41 vairāk nekā gadu iepriekš) automobiļi, kuri ir vairāk nekā 30 gadus seni. Senākais 2014. gadā reģistrētais automobilis ir 1930. gadā ražots "Ford A Coupe Roadster", portālu "Delfi" informēja Auto asociācijā.
Kā zināms, transportlīdzekļi, kas senāki par 30 gadiem un ir labā tehniskā un vizuālā stāvoklī, var kandidēt uz vēsturiska spēkrata statusu, protams, ievērojot virkni citus noteikumus.
Auto asociācija straujo reģistrācijas skaita pieaugumu skaidro ar to, ka 30 gadu robežu sasnieguši automobiļi, kas bija pirmie Latvijas importa auto celmlauži, piemēram, pirmās paaudzes "Volkswagen Golf", "Audi 80", BMW 7. sērija (E23) u.c. Dažādu iemeslu dēļ šādi automobiļi vēl joprojām ienāk Latvijā uz pastāvīgu reģistrāciju.
Latvijas vēsturisko spēkratu entuziastu sirdīs ļoti reti atraduši Amerikā ražotie vēsturiskie spēkrati. Iespējams, ka tas saistīts ar ļoti lielu finansiālo ieguldījumu, ko prasa kvalitatīva "muskuļuauto" restaurācija un novešana līdz perfektam stāvoklim.
Auto asociācija piedāvā iepazīt trīs interesantākos pērn reģistrētos automobiļus, par kuriem komentāru sniedz Rīgas Motormuzeja galvenais krājumu glabātājs Valdis Kļaviņš.
1931. gada “BMW DA4”
1937. gada “Panhard & Levassor Dynamic 140 (X77)”
1949. gada “Salmson S4E”
Virsbūvei starp durvīm nav stenderes, līdz ar to salonā var ielikt pat lielgabarīta kravu. Automobili 2014. gadā Beļģijā iegādājās "Victoria Classic Cars" klubs un demonstrēja seno spēkratu salidojumā "Rīga Retro 2014."